Op 04 Mei 2018, de eerste dag van de Giro D’ Italia wint Dumoulin de openingstijdrit met overmacht, een veelbelovend begin voor de winnaar van de 2017.  Chris Froome eindigde op maar liefst 37 seconden achterstand.

Terwijl Team Sunweb de flessen wijn ontkurkte om deze prachtige zege te vieren, heerst in Nederland ook euforie. Het is namelijk de dag dat DeWielerclub live is gegaan, de nieuwe website voor de amateur wielrenner. Na een periode van voorbereiding achter de schermen, wijnproeverijen en gesprekken met wielerliefhebbers voor het schrijven van blogs, is de nieuwe site online gegaan.

Een soigneur (voormalige naam website, tegenwoordig DeWielerclub) is een lid van een wielerploeg, verantwoordelijk voor het soigneren van wielrenners. Het verzorgen van de wielrenners houdt onder andere het verstrekken van voedsel, water en massages aan de sporters van een wielerploeg in.

Op de site vindt u alles over amateur wielrennen, wijnen, koffie, sportvoeding en alles wat het leven van een amateur fietser aangenaam maakt.